REGULAMIN SKLEPU
Regulamin umów zawartych od dnia 28.11.2018 r
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Sklep internetowy Makalu dostępny pod adresem internetowym www.makalu.com.pl prowadzony jest przez:
Makalu Fashion sp. z o.o. Sp. k.ul. Kilińskiego 16990-353 ŁódźNIP 725 22 40 457REGON 368796850Tel 0-42 676-33-04Fax 0-42 292-04-56makalu@makalu.com.plwww.makalu.com.plwpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000703897.§ 2
Nie należy składać Zamówień w przypadku braku akceptacji Regulaminu i zasad Polityki Prywatności.
§ 3
Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta będącego jednocześnie Konsumentem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks Cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 z póź. zm.), przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
§ 4
Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania Umów Sprzedaży Towarów na odległość między Sprzedawcą a Klientem za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej, poprzez witrynę – Sklep internetowy Makalu działającą pod adresem: www.makalu.com.pl zwaną dalej Sklepem.
§ 5
Sklep prowadzi sprzedaż na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 6
Wszystkie Towary dostępne w Sklepie są fabrycznie nowe.
§ 7
Postanowienia Regulaminu nie mają zastosowania w odniesieniu do przedsiębiorców w zakresie prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Regulamin jest częścią zawieranej przez Sprzedawcę oraz Klienta Umowy Sprzedaży.
II. SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
§ 1
Przedmiotem Zamówienia mogą być wyłącznie Towary dostępne w katalogu internetowym, obowiązującym w chwili składania Zamówienia. Nie stanowią one oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie do składania propozycji zawarcia Umowy przez Klienta.
§ 2
Informacja o dostępności Towaru znajduje się na karcie Towaru po wyborze wariantu produktu. Istnieje możliwość wysłania zapytania o dostępność Towaru w innych magazynach sieci Makalu lub zapisu do Powiadomienia o dostępności. Po zapisaniu się do Powiadomienia o dostępności Klient otrzyma wiadomość e-mail na adres podany w Powiadomieniu o dostępności informujący o pojawieniu się Towaru ponownie w sprzedaży.
§ 3
W przypadku nieskutecznego złożenia Zamówienia, wynikającego z niezgodności informacji podanych na stronie Sklepu, z rzeczywistym stanem magazynowym, Sklep ma obowiązek niezwłocznie poinformować o tym fakcie Klienta drogą e-mail, który ma prawo do zmiany lub odstąpienia od Umowy.
§ 4
Dokonana przez Klienta zapłata za zamówiony Towar, który nie może zostać dostarczony, zostanie zwrócona przez Sklep niezwłocznie nie później niż 14 dni od dnia poinformowania Klienta o niemożliwości zrealizowania Zamówienia.
§ 5
Składając Zamówienie w Sklepie, Klient oświadcza, że ma co najmniej 18 lat i posiada zdolność prawną do zawierania wiążących umów.
§ 6
Do złożenia Zamówienia nie jest wymagana rejestracja Klienta. Zamówienia można składać jako „Gość” bez posiadania Konta w Sklepie.
§ 7
Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę z wyłączeniem okresów przerw technicznych obwieszczonych komunikatem zamieszczonym na stronie Sklepu.
§ 8
Zamówienia składane od poniedziałku do piątku po godzinie 14.00, w soboty, niedziele i Święta będą realizowane w ciągu następnych dwóch dni roboczych.
§ 9
Biuro Obsługi Klienta czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00 pod numerem telefonu 513-038-344 oraz adresem e-mail sklep@makalu.com.pl
§ 10
Aby złożyć Zamówienie należy dodać do Koszyka wybrane Towary i złożyć Zamówienie klikając przycisk Zamawiam. Podstawą jego realizacji jest poprawne i kompletne wypełnienie wszystkich wymaganych pól Formularza Zamówienia oraz akceptacja Regulaminu Sklepu i Polityki Prywatności.
§ 11
Każde Zamówienie złożone przez Klienta jest potwierdzane automatyczną wiadomością e-mail „Potwierdzenie Złożenia Zamówienia” ze strony Sklepu.
§ 12
Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta drugiej wiadomości e-mail "Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji".
§ 13
W przypadku złożenia Zamówienia z opcją zapłaty Przelew tradycyjny lub Szybki przelew i braku zapłaty za zamówiony Towar w ciągu 3 dni od dnia złożenia zamówienia Zamówienie zostanie uznane za nieaktualne i będzie automatycznie anulowane.
§ 14
Realizacja Zamówienia następuje w momencie wysłania do Klienta paczki kurierskiej zwanej dalej Przesyłką z Zamówieniem o czym Klient zostanie powiadomiony za pośrednictwem poczty elektronicznej przez firmę kurierską DPD na adres e-mail podany w Formularzu Zamówienia.
§ 15
Średni czas realizacji Zamówienia od momentu Przyjęcia zamówienia do realizacji do momentu wysłania Przesyłki do Klienta, wynosi 48 godzin roboczych.
§ 16
W Sklepie honorowana jest Karta Stałego Klienta będąca częścią Programu Lojalnościowego Makalu. Skorzystanie z niej możliwe jest po wpisaniu w Formularzu Zamówienia w polu Numer Karty Stałego Klientka numeru Karty w trakcie składania Zamówienia. Wartość zakupów zostanie dodana do konta Klienta.
§ 17
Akcje promocyjne realizowane w sklepach stacjonarnych Makalu nie są automatycznie respektowane w Sklepie. Wszelkie informacje na temat promocji obowiązujących w Sklepie zamieszczane są na stronie Sklepu.
III. PŁATNOŚCI
§ 1
Ceny podane w Sklepie internetowym Makalu wyrażone są w polskich złotych i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
§ 2
Ceny podane w Sklepie nie zawierają kosztów dostawy. Kosz dostawy podany jest w podsumowaniu Zamówienia.
§ 3
Do każdego Zamówienia dołączany jest Dowód zakupu – paragon lub faktura VAT.
§ 4
W Sklepie dopuszczalne są następujące formy Płatności:
- za pobraniem - gotówkę pobiera kurier w momencie odbioru Przesyłki,
- płatność z góry szybkim przelewem PayU,
- płatność z góry przelewem tradycyjnym na konto wskazane w Potwierdzeniu Złożenia Zamówienia, tj.
§ 5
Klient dokonuje wyboru jednego ze sposobów Płatności w Formularzu Zamówienia, wypełniając odpowiednie pola Formularza.
§ 6
Rozliczenia transakcji szybkimi przelewami prowadzone są za pośrednictwem Centrum Rozliczeniowego PayU www.payu.pl
IV. DOSTAWA
§ 1
Miejscem wykonania Umowy jest miejsce Dostawy Przesyłki – Adres Dostawy wskazane przez Klienta w Formularzu Zamówienia.
§ 2
Zamówione Towary dostarczane są Przesyłką kurierską za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD www.dpd.com.pl
§ 3
Koszt Dostawy ponosi Klient przy czym Koszt Dostawy Zamówień o wartości powyżej 350 zł jest darmowy.
§ 4
Opłata za Przesyłkę uzależniona jest od sposobu płatności i wynosi:
- 11 zł brutto - szybka płatność, przelew tradycyjny,
- 12,50 zł brutto - pobranie
§ 5
Istnieje możliwość Odbioru Osobistego Przesyłki w Salonach stacjonarnych Makalu. W formularzu zamówienia należy wybrać odpowiedni sposób dostawy i Salon z dostępnej listy. Opłata za Odbiór Osobisty w salonie uzależniona jest od czasu dostawy i wynosi:
- 0 zł - Przesyłka Standard - czas dostawy do Salonu do 7 dni roboczych
- 11 zł - Przesyłka Express - czas dostawy do Salonu to 1 dzień roboczy
§ 6
Darmowa dostawa do salonu uzależniona jest Grafiku dostaw do każdego Salonu. Każdy Salon otrzymuje dostawę raz w tygodniu. Aktualny Grafik darmowych dostaw podany jest na stronie Sklepu w zakładce „Dostawa”.
§ 7
Odbiór osobisty w Salonie możliwy jest wyłącznie po opłaceniu Zamówienia z góry przelewem tradycyjnym lub szybkim przelewem. Nie można opłacić Zamówienia w Salonie.
§ 8
W przypadku Odbioru Osobistego Przesyłkę należy odebrać osobiście w ciągu 7 dni od dnia otrzymania Potwierdzenia odbioru Zamówienia drogą e-mail lub sms.
§ 9
Po wysłaniu przez Sklep Przesyłki, Klient otrzymuje dwie wiadomości z firmy kurierskiej DPP za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz sms:
- w dniu wysyłki - Potwierdzenie wysłania Przesyłki z podanym numerem listu przewozowego potrzebnym do śledzenia Przesyłki,
- w dniu dostawy - Potwierdzenie dostawy Przesyłki ( e-mail Predict i sms Predict ), z planowaną datą i godzinami dostawy Przesyłki oraz możliwością ich zmiany.
§ 10
Przesyłki dostarczane są średnio w ciągu 1 dnia roboczego od dnia wysyłki.
§ 11
Szczegółowe zasady doręczania Przesyłek za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD, określa Regulamin Usług dostawcy dostępny na www.dpd.com.pl
§ 12
Każda Przesyłka wysyłana przez Sklep do Klienta jest odpowiednio zapakowana i zabezpieczona np. perforacją albo taśmą z logo Sklepu.
§ 13
Dostawę Przesyłki uznaje się za zrealizowaną w momencie podpisania jej odbioru pod ustalonym adresem dostawy w Formularzu Zamówienia.
§ 14
Każde kolejne doręczenie przesyłki do klienta jak również zwrot Przesyłki z winy Klienta kosztuje 11 zł brutto oraz 12,50 brutto w przypadku pobrania.
V. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
§ 1
Klient ma prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
§ 2
Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym Klient wszedł w posiadanie Towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie Towaru.
§ 3
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, wystarczy poinformować Sklep o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną lub za pośrednictwem Konta w Sklepie jeśli Klient je założył).
§ 4
Klient może skorzystać ze wzoru Formularzy odstąpienia od umowy dostępnych na stronie Sklepu w zakładce „Zwrot i Wymiana: lub zgłosić zwrot poprzez swoje Konto w Sklepie, jednak nie jest to obowiązkowe.
§ 5
Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
§ 6
Skutki odstąpienia od umowy: W przypadku odstąpienia od Umowy Sklep zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sklep został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej Umowy. Zwrotu płatności Sklep dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyrazi wyraźnie zgodę na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Sklep może się wstrzymać ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
§ 7
Towar wraz z Formularzem ( jeśli został wypełniony przez Klienta) odstąpienia od Umowy należy wysłać na adres:
Sklep internetowy Makalu Kilińskiego 169,90-353 ŁódźTel. 513-038-344sklep@makalu.com.plniezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sklep o odstąpieniu od Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
§ 8
Klient ponosi koszty bezpośrednie zwrotu Towaru.
§ 9
Prosimy o nie wysyłanie przesyłek za pobraniem i na koszt Sklepu chyba, że wcześniej były takie ustalenia.
§ 10
Nie należy wysyłać zwrotu Towaru, który został nabyty w Sklepach stacjonarnych Makalu.
§ 11
Sklep prosi aby zwracany Towar był w takim stanie, w jakim został otrzymany tj. bez śladów używania, świadczących o innym wykorzystaniu produktu, niż tylko do celów jego sprawdzenia.
§ 12
Niezwłocznie lecz nie później, niż w ciągu 14 dni od momentu otrzymania Przesyłki Sklep dokona sprawdzenia Towaru i jeżeli spełnia wszystkie powyższe wymagania, dokona zwrotu zapłaty za Towar w sposób wskazany przez Klienta np. w Formularzu odstąpienia od Umowy ( jeśli został wypełniony).
§ 13
Jeżeli była wystawiona faktura VAT, Sklep wystawi fakturę korygującą. Oryginał i kopię faktury wyśle do Klienta pocztą - listem poleconym za potwierdzeniem odbioru lub drogą elektroniczną na podany adres e-Mail. Sklep dokona zwrotu zapłaty za Towar na wskazane przez Klienta konto bankowe lub w inny wskazany przez Klienta sposób.
§ 14
Towar, którego Zwrot nie zostanie uznany przez Sklep zostanie odesłany za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD na wskazany przez Klienta adres np. adres wskazany w Formularzu odstąpienia od Umowy ( jeśli został wypełniony).
§ 15
O decyzji Sklepu, Klient zostanie poinformowany telefonicznie i/lub za pośrednictwem poczty elektronicznej i/lub przesyłką pocztową, zgodnie ze sposobem wskazanym przez Klienta np. Formularzu odstąpienia od Umowy ( jeśli został wypełniony).
§ 16
Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
§ 17
Aby dokonać Wymiany Towaru w Sklepie należy zwrócić Towar postępując zgodnie z Regulaminem odstąpienia od Umowy a następnie złożyć nowe Zamówienie.
§ 18
Istnieje możliwość złożenia Zwrotu w Salonach Stacjonarnych Makalu. Przesyłkę ze Zwrotem i Formularzem Zwrotu ( jeśli został wypełniony ) można zostawić w wybranych Salonie. Salon odsyła raz w tygodniu Zwroty do Sklepu. Czas realizacji Zwrotu złożonego w Salonie to 14 dni od dnia złożenia Zwrotu w Salonie. Klient otrzyma Formularz potwierdzenia przyjęcia Zwrotu przez Salon.
§ 19
Chęć dokonania Zwrotu Klient może zgłosić poprzez Konto w Sklepie jeśli zostało założone wypełniając odpowiednie pola formularzy.
§ 20
Aby dokonać Wymiany Towaru należy:
1. Dokonać Zwrotu postępując według regulaminu Odstąpienia od Umowy i następnie złożyć nowe Zamówienie.
lub
2. Dokonać Zwrotu oznaczając Formularz Zwrotu słowem „wymiana” a następnie złożyć nowe Zamówienie w celu rezerwacji wpisując w Uwagach do Zamówienia słowo „wymiana”. Po otrzymaniu Zwrotu Sklep wyśle nowe Zamówienie na wymianę.
VI. REKLAMACJE
§ 1
1. Sklep zobowiązany jest do wydania Towaru bez wad.
2. Wszystkie Towary dostępne w Sklepie internetowym Makalu są nowe.
3. Sklep jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeśli Towar sprzedany ma wadę fizyczną lub prawną.
4. W przypadku stwierdzenia wady Towaru Klientowi przysługuje uprawnienie do złożenia Reklamacji w terminie 2 (dwóch) lat od daty wydania towaru i 1 roku od daty stwierdzenia wady Towaru.
§ 2
1. Sugerowanym sposobem złożenia Reklamacji przez Klienta jest reklamacja w formie pisemnej. Nie wyłącza to jednak możliwości złożenia Reklamacji w innej, wybranej przez Klienta formie – taka Reklamacja również zostanie rozpatrzona zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2. W przypadku składania Reklamacji w formie pisemnej lub np. drogą mailową Klient może pobrać ze strony Sklepu Formularz Reklamacji Towaru lub samodzielnie sporządzić Reklamację.
3. Po sporządzeniu Reklamacji Klient winien dostarczyć reklamowany Towar wraz z prawidłowo sporządzonym Formularzem Reklamacji ( jeśli został sporządzony) na adres:
Sklep internetowy MakaluKilińskiego 16990-353 ŁódźTel. 513-038-3444. Reklamację można również dostarczyć osobiście pod adres w/w adres Sklepu lub w salonach stacjonarnych Makalu.
5. Sklep nie przyjmuje do Reklamacji Towarów nabytych w Salonach stacjonarnych Makalu.
§ 3
1. W ramach składania Reklamacji z tytułu rękojmi Klient może żądać:
- naprawienia Towaru;
- wymiany Towaru na wolny od wad;
- obniżenia ceny;
- odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.
§ 4
1. W przypadku żądania Klienta dotyczącego: naprawy Towaru, wymiany Towaru na nowy, wolny od wad lub obniżenia ceny, termin rozpatrzenia Reklamacji wynosi 14 dni od dnia złożenia reklamacji. W tym terminie Sklep zobowiązuje się do poinformowania Klienta o sposobie rozpatrzenia Reklamacji drogą elektroniczną na adres e-mail i/lub na numer telefonu i/lub adres podany przez Klienta w trakcie składania Reklamacji lub w inny wskazany przez Klienta sposób. W/w informacje mogą być wskazane Formularzu Reklamacji ( jeśli został wypełniony) lub samodzielnie sporządzonej Reklamacji ( jeśli została sporządzona).
2. Jeżeli w ramach Reklamacji złożono oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, to brak odpowiedzi ze strony Sprzedawcy w terminie 14 dni nie powoduje automatycznego uznania zasadności roszczeń konsumenta.
§ 5
1. W przypadku uznania żądania naprawy lub wymiany Towaru Sklep dokona ich w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta przy uwzględnieniem m.in. charakteru wady, dostępności Towaru lub jego poszczególnych części.
2. Sklep może jednak odmówić żądaniu naprawy lub wymiany Towaru, w sytuacji gdy jest to niemożliwe do wykonania lub wymaga nadmiernych kosztów (w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową) oraz zaproponować inne rozwiązanie.
3. W przypadku opisanym w pkt 2. Klient może zmienić żądanie, może również odstąpić od Umowy w przypadku wystąpienia wady istotnej lub żądać obniżenia ceny.
§ 6
1. W przypadku, w którym Reklamacja złożona jest po raz pierwszy, a Klient może żądać obniżenia ceny lub odstąpienia od Umowy, chyba że Sklep niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności wymieni wadliwy Towaru na wolny od wad lub wadę usunie.
2. W przypadku w/w Klient może dokonać zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do stanu zgodności z Umową, który zaproponował Sklep (tj. zamiast wymiany zażądać naprawy lub zamiast naprawy zażądać wymiany)
3. Zamiana opisana wyżej nie będzie możliwa w sytuacji gdy, doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sklep. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
§ 7
1. W przypadku uznania przez Sklep Reklamacji w zakresie naprawy lub wymiany Towaru na wolny od wad, Towar zostanie naprawiony lub wymieniony na wolny od wad, a następnie Sklep ponownie dostarczy Towar za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD na koszt Sklepu wraz z poniesionymi przez Klienta kosztami wysyłki.
2. W przypadku uznania żądania odstąpienia od Umowy, Sklep zwróci zapłaconą cenę wraz z poniesionymi przez Klienta kosztami wysyłki.
3. W przypadku uznania obniżenia ceny, Sklep ponownie dostarczy Towar za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD oraz zwróci kwotę o którą cena została obniżona wraz z poniesionymi przez Klienta kosztami wysyłki.
4. W przypadku żądania obniżenia ceny prosimy o wskazanie kwoty o którą cena Towaru ma zostać obniżona i w konsekwencji zwrócona Klientowi zgodnie z procedurą wskazaną w pkt 3. Obniżona ceny powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
5. W przypadku zaistnienia okoliczności zobowiązujących Sklep do zwrotu należności wpłaconych przez Klienta na rzecz Sklepu a związanych z uznaniem Reklamacji, Zwrot ten następuje nie później niż w terminie 14 dni.
6. Jeżeli Klient dokonał płatności przelewem z rachunku bankowego zwrot należności następuje na rachunek bankowy, z którego nastąpiła płatność (zwrot płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty).
7. W przypadku płatności przelewem pocztowym, płatności przy odbiorze lub gdy z przyczyn niezależnych od Sklepu identyfikacja rachunku bankowego, z którego nastąpiła płatność jest niemożliwa (brak możliwości zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty), zwrot nastąpi po konsultacji z Klientem za jego uprzednią zgodą wyrażoną w trakcie składania Reklamacji np. w sposób wskazany w Formularzu Reklamacji lub samodzielnie sporządzonej Reklamacji ( jeśli zostały wypełnione i/ lub sporządzone).
8. Sklep zastrzega sobie prawo do zweryfikowania tożsamości Klienta składającego polecenie zwrotu, w przypadku powzięcia wątpliwości co do tożsamości Klienta.
§ 8
1. W przypadku ponownej Reklamacji, Klientowi przysługują roszczenia wskazane w § 4 niniejszego Regulaminu, z tym zastrzeżeniem, że jeżeli Towar był już wcześniej wymieniony lub naprawiany lub Sklep nie wywiązał się z obowiązku wymiany lub naprawy, który na nim ciążył, przy wcześniejszym żądaniu ze strony Klienta, Sklep nie może zmienić żądania odstąpienia od Umowy lub obniżenia ceny złożonego przez konsumenta w ramach Reklamacji z tytułu rękojmi.
2. Przy ponownej Reklamacji, tj. w przypadku pierwszej Reklamacji, oświadczenie dotyczące odstąpienia od Umowy jest dopuszczalne tylko w sytuacji, gdy wada ma charakter istotny.
§ 9
1. W przypadku nieuznania przez Sklep Reklamacji, Towar zostanie odesłany do Klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD.
§ 10
1. W momencie odbioru zamówionego Towaru, Sklep zaleca sprawdzenie stanu przesyłki czy nie jest uszkodzona – nie jest to jednak obowiązkowe.
§ 11
1. Zgodnie z ogólnymi zasadami współżycia społecznego Sklep prosi aby reklamowany Rowar był czysty, niezabrudzony oraz higienicznie nieszkodliwy.
VII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
§ 1
Klient wypełniając Formularz Rejestracyjny lub Formularz Zamówienia ma obowiązek podać dane osobowe zgodnie z prawdą. W przypadku podania przy tworzeniu lub aktualizacji Konta nieprawdziwych danych Sklep zastrzega sobie prawo usunięcia Konta, z którym są one związane bądź anulowania Zamówienia.
§ 2
Zakładając Konto lub składając Zamówienie Klient wyraża jednocześnie zgodę na przetwarzanie przez Sklep, w celach związanych z realizacją Zamówienia, podanych przez siebie danych osobowych.
§ 3
Administratorem danych osobowych jest MAKALU FASHION SP. Z O.O. SP. K. NIP 725-22-40-457, REGON 368796850 wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000703897.
§ 4
Dane osobowe przekazane przez Klienta przechowywane są w bazie danych Administratora i przetwarzane są za zgodą Klienta zgodnie Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”,. oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
§ 5
Klient może wyrazić ponadto zgodę na otrzymywanie informacji handlowych oraz marketingowych od Administratora środkami komunikacji elektronicznej ( np. newsletter ). Klient w każdej chwili może cofnąć zgodę na otrzymywanie newslettera klikając w link na dole strony otrzymanego newslettera bądź wysyłając wiadomość e-mail z informacją o rezygnacji z newslettera na adres iod@makalu.com.pl.
§ 6
Bazy danych Makalu posiadają wszelkie niezbędne i wymagane przez prawo zabezpieczenia przed wglądem osób trzecich lub ich utratą. Administrator zapewnia ich pełne bezpieczeństwo i ochronę.
§ 7
Dane osobowe pozostawione przez Klienta nie zostaną sprzedane ani udostępnione osobom trzecim chyba, że za zgodą Klienta.
§ 8
Dane osobowe mogą być przekazane jedynie podmiotom technicznie realizującym niektóre usługi jak serwis obsługujący płatności www.payu.pl lub firma obsługująca przesyłki kurierskie www.dpd.com.pl z którymi Administrator serwisu współpracuje.
§ 9
Administrator może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez serwis upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań.
§ 10
W każdej chwili korzystania ze Sklepu Klient ma wgląd i prawo zmiany lub usunięcia wszystkich danych osobowych.
§ 11
1. art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes administratora). Uzasadniony interes administratora polega na oferowaniu produktów, które dostarczają informacji (Newsletter). Przetwarzanie danych na potrzeby ww. produktów mieści się w zakresie działalności gospodarczej Administratora, ujawnionym w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego. Co więcej, przetwarzanie danych jest niezbędne, aby Administrator mógł dostarczać takie produkty.
2. art. 6 ust. 1 lit b RODO (jest to niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą). Twoje dane są przetwarzane w celu świadczenia usługi tj. dostarczania informacji w ramach oferowanych produktów, jak również w celach statystycznych.
3. Administrator nie przetwarza szczególnych kategorii danych osobowych.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 1
Niniejszy Regulamin dostępny jest pod adresem www.makalu.com.pl i wiąże Sklep począwszy od dnia uruchomienia Sklepu.
§ 2
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks Cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.), przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. Z dnia 24 czerwca 2014 r. )
§ 3
Wszelkie spory wynikłe w związku z realizowaniem Umów Sprzedaży między Sprzedawcą a Klientem w przypadku sporu sądowego, będą rozstrzygane przed właściwym miejscowo i rzeczowo sądem powszechnym. Sprzedawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich możliwych starań, w celu polubownego rozstrzygnięcia sporu.
§ 4
Treści, znaki firmowe oraz zdjęcia Towarów umieszczone na stronie Sklepu stanowią własność firmy Makalu. Zabrania się ich kopiowania, rozpowszechniania lub wykorzystywania bez zgody właściciela.
§ 5
Regulamin umów zawartych od dnia 25.05.2018 r. do 27.11.2018 r.
Regulamin umów zawartych od dnia 01.01.2018 do 24.05.2018 r.